מעוניינים באוירת לימודים שונה ורגועה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    "קל לה יותר להתמודד עם טקסט ולהבין, הציונים גבוהים מאוד"

    גם לפני עבודתי עם נועה (שם בדוי) היו לה דברים מעניינים ומרשימים לומר בכל מיני נושאים. אבל – אף אחד לא יכול היה לדעת זאת, מכיוון שהיה קשה לה מאוד להתבטא, בעל פה ובכתב. מכיוון שחששה מאוד שלא תצליח לומר בבירור את דעתה – ויתרה על כך מלכתחילה, עד ש… כבר הייתה בטוחה שאין לה דעות כלל, שהיא לא מסוגלת לגבש דעה, שהיא חייבת להיות תלותית במישהו אחר ולחזור אחרי הדעה שלו… זה מצב נורא, מצב איום ונורא.

    בנוסף – נועה התקשתה בקריאה, והתקשתה מאוד בהבנת הנקרא. וזאת הייתה עוד "הוכחה" בשבילה ש… אני לא מסוגלת להבין, אני לא מסוגלת להתבטא, אני לא מסוגלת לגבש דעה – שאחרים יעשו את זה, אני רק אהנהן בהסכמה. 

    השיעורים שלנו היו אמורים רק להעלות את הציונים של נועה ולשפר את הקריאה שלה, אימה היקרה החזיקה בדעה שלגבי הבעיות בהתבטאות, בהבנת הנקרא ובעצמאות המחשבתית – אין מה לעשות ואין צורך לעשות. "לא כולם צריכים להיות חכמים," אמרה לי, "והעיקר שהיא תדע לקרוא כמו שצריך. ברגע שהיא תקרא יותר מהר – זה כבר יזניק לה את הביטחון!"

    כל מה שאימה היקרה של נועה אמרה – שגוי, או לא רלוונטי. לגבי "לא כולם צריכים להיות חכמים": אין לזה קשר של ממש לעצמאות מחשבתית ולרצון להביע את דעתך. "ברגע שהיא תקרא יותר מהר, אז…": לא. שום דבר אינו קורה "ברגע ש…". ההתקדמות בקריאה היא תהליך, ובניית הביטחון העצמי היא תהליך אחר – אם כי בשיטה שלי שני התהליכים מתמזגים זה בזה.

    בסופו של דבר – כפי שאתם רואים, אמא של נועה גילתה מחדש את בִּתָּהּ, כפי שנועה גילתה את עצמה: טוענת טענה ועומדת על שלה, קוראת ומתמודדת עם טקסטים ומבינה אותם, נקודת קושי הפכה להיות נקודת עוצמה, וגם – הציונים גבוהים מאוד. 

    רוצים ללמוד באווירה אחרת?

    השאירו פרטים ונחזור בהקדם:


      הממליצים שלנו

      איריס סמליאן - אמא של אורן ובן

      ליאור דגן מורה מיוחד. מצליח לגרום גם לתלמיד שמאמין שהוא שונא ללמוד, לגלות בתוכו את הסקרנות ואת הרצון להבין. אני מאושרת שבחרתי בו כמורה לילדיי.

      רונית ל.

      ליאור בנה תכנית לימודים לבני ובהדרכתו ובתמיכתו, שכללה זמן מעבר לשיעורים, בני ניגש ליחידה הראשונה במתמטיקה ולאחריה ליחידה השנייה, וכן לשתי יחידות בלשון, והצליח בבחינות. ללא ליאור, בני היה ממשיך להאמין שמתמטיקה הינה מעבר ליכולותיו – ליאור עזר לו להאמין בעצמו וביכולותיו.

      איתי בראונשטיין - סטודנט באוניברסיטת ת"א

      ליאור עזר לי מאוד בשיעורים הפרטיים במהלך הסמסטר, שהתבצעו בעזרת תוכנת הסקייפ, ללמוד את החומר מרמה של חוסר הבנה כמעט מוחלט לרמה שאפשרה לי לעבור את המבחן במועד א'.

      אסנת טרנוס - מאמנת אישית, אמא של גיל

      מחוויה אישית מביקור אצל ליאור עם הבת שלי, אני יכולה להעיד על שיעור מצחיק ומעורר סקרנות. זו הייתה חוויה אחרת שונה מעוררת ובהחלט מלאת הומור וכיף גדול! ואנחנו למודי ניסיון עם דרכים אחרות. אני יכולה רק לומר בצער: חבל שלא פגשנו אותך הרבה לפני - הרבה תסכול היה נחסך מאיתנו.

      לימור פרידמן - ספרנית ומורה לפסנתר ומוסיקה בבית ספר תיכון

      הדילמות מוצגות ע'י ליאור בכישרון רב, בסיפורים שניתן להזדהות ולהתמגנט בקלות עם גיבוריהם. בכל הרצאה הצופה מצטייד בתובנות שעשויות לחולל שינוי משמעותי בהמשך דרכו בחיים. ניכר כי נעשתה הכנה רבה וחשיבה עמוקה בדרך ההגשה וכן רצון אדיר לסייע ולהוביל את הצופה למסע אל מחוזות חשובים בעבורו. אני מודה מעומק הלב לליאור על הרצאותיו המעולות ומצפה לעוד רבות.

      אורנה אנגל - מורה לאומנות ומחנכת

      ליאור מביא מסר חשוב, אולי החשוב ביותר שניתן להביא: "הייה אתה, בדיוק כמו שאתה." החיבור של ליאור לדמויות שהוא מספר עליהן מתגלה במהלך ההרצאה, והוא נוגע ללב ומשעשע כאחד.

      לירי שדמי - יועצת חינוכית ומלווה ילדים עם צרכים מיוחדים

      אני מלאת התפעלות מהדרך שלך לעבוד עם הנערה הזאת גם במתמטיקה וגם בפן ההתנהגותי והמוסרי. תבורך.

      אביגיל אורן - מורה למתמטיקה בחינוך הרגיל והמיוחד

      ליאור הוא נכס. כשליאור לוקח מקרה לידיו הוא נותן את הנשמה ואינו חוסך שמץ של מאמץ. הוא מתייחס לכל מקרה כאילו הוא במרכז עולמו.
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי