מעוניינים באוירת לימודים שונה ורגועה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    "נראה שהגיע למורה המתאים"

    טעימה מעולם ההוראה למבוגרים – וספציפית, מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. השמות – בדויים. בבקשה:

    רוני, אמו היקרה של עידן, בחור צעיר בעל צרכים מיוחדים, שיתפה אותי במה שכתבה לצוות שמטפל בעידן. עידן למד אצלי בעיקר חשבון יומיומי לחיים והבנת הנקרא יומיומית לחיים.

    מהבחינה הלימודית, עידן החל להתקדם בשיעור הראשון. רוני כותבת "ענה להפתעתנו תשובות נכונות, גם אם התבלבל בהתחלה," אך זה לא בדיוק כך. המצב המדויק:

    בתחילת השיעור – עידן לא ידע כיצד להשיב על שאלות בסגנון "אם בקבוק שתיה עולה 5 ש"ח, ואני רוצה לקנות שני בקבוקים – כמה אני צריך לשלם?" או: "יש לי שטר של 50 ש"ח ושטר של 100 ש"ח. אני צריך לשלם 120 ש"ח. האם יש לי מספיק כסף?"

    כשאני אומר "לא ידע", כוונתי: הוא לא ידע מה לעשות עם המספרים. ועוד? פחות? איך בכלל אפשר לדעת? 

    במהלך השיעור עידן למד באופן מעמיק כיצד להשיב על אחת מהשאלות האלה, ובאופן ראשוני כיצד להשיב על השנייה. אינני זוכר איך-על-איזו, מכיוון שעם כל תלמיד יש שינויים בסדר ובשיטה. עידן למד מהן פעולות החשבון המתאימות וניסה לבצען במחשבון – בשלב זה עדיין הרבה להתבלבל בפעולות החשבון ובמספרים. הרי משמעות פעולות החשבון עדיין לא היו ברורות לו.

    לקראת סוף השיעור עידן כבר ידע היטב מתי להשתמש בכפל ומתי בחיבור. עדיין – על מנת שהידע הזה יישמר, היה עליי להתמיד ולחזור על כך גם בשיעורים הבאים.

    בשיעורים הבאים, בנוסף להבנת הנקרא יומיומית, המשכנו בחשבון מעשי – הרכבנו סכומי כסף משטרות ומטבעות ובדקנו מתי מגיע עודף ומתי צריך להוסיף, ועוד.

    חשוב לציין שאין המדובר כאן בקושי בחישובים אלא בדברים עמוקים יותר. התלמידים שאני מדבר עליהם כאן הם כאלה שמתקשים להבין איך כל עניין המספרים "עובד". הגישה "בשביל מה ללמוד, יש מחשבון" אינה רלוונטית עבורם, מכיוון שהם צריכים ללמוד כיצד להשתמש במחשבון – מתי כופלים, מתי מחברים ועוד.

    עוד עניין חשוב: להבין איך עובד הכסף. איך זה יכול להיות, למשל, ששבעים זה פחות מארבע? כן, שבעים אגורות זה פחות מארבעה שקלים, וארבע שקלים ושבעים אגורות זה לא שבעים וארבע.

    הידע הזה מחבר את אותם אנשים יקרים לעולם – ואינני מגזים. חלק מהתלמידים שפגשתי הרגישו מנותקים לגמרי מהעולם, בחוסר הבנה מוחלט איך הדברים פועלים.

    כל זה חייב להיות משולב בהתייחסות מתמדת לעולם הרגשי של התלמיד ולדברים אחרים שמתרחשים בחייו – עד כמה שהוא מעוניין לשתף.

    רוצים ללמוד באווירה אחרת?

    השאירו פרטים ונחזור בהקדם:


      הממליצים שלנו

      איריס סמליאן - אמא של אורן ובן

      ליאור דגן מורה מיוחד. מצליח לגרום גם לתלמיד שמאמין שהוא שונא ללמוד, לגלות בתוכו את הסקרנות ואת הרצון להבין. אני מאושרת שבחרתי בו כמורה לילדיי.

      רונית ל.

      ליאור בנה תכנית לימודים לבני ובהדרכתו ובתמיכתו, שכללה זמן מעבר לשיעורים, בני ניגש ליחידה הראשונה במתמטיקה ולאחריה ליחידה השנייה, וכן לשתי יחידות בלשון, והצליח בבחינות. ללא ליאור, בני היה ממשיך להאמין שמתמטיקה הינה מעבר ליכולותיו – ליאור עזר לו להאמין בעצמו וביכולותיו.

      איתי בראונשטיין - סטודנט באוניברסיטת ת"א

      ליאור עזר לי מאוד בשיעורים הפרטיים במהלך הסמסטר, שהתבצעו בעזרת תוכנת הסקייפ, ללמוד את החומר מרמה של חוסר הבנה כמעט מוחלט לרמה שאפשרה לי לעבור את המבחן במועד א'.

      אסנת טרנוס - מאמנת אישית, אמא של גיל

      מחוויה אישית מביקור אצל ליאור עם הבת שלי, אני יכולה להעיד על שיעור מצחיק ומעורר סקרנות. זו הייתה חוויה אחרת שונה מעוררת ובהחלט מלאת הומור וכיף גדול! ואנחנו למודי ניסיון עם דרכים אחרות. אני יכולה רק לומר בצער: חבל שלא פגשנו אותך הרבה לפני - הרבה תסכול היה נחסך מאיתנו.

      לימור פרידמן - ספרנית ומורה לפסנתר ומוסיקה בבית ספר תיכון

      הדילמות מוצגות ע'י ליאור בכישרון רב, בסיפורים שניתן להזדהות ולהתמגנט בקלות עם גיבוריהם. בכל הרצאה הצופה מצטייד בתובנות שעשויות לחולל שינוי משמעותי בהמשך דרכו בחיים. ניכר כי נעשתה הכנה רבה וחשיבה עמוקה בדרך ההגשה וכן רצון אדיר לסייע ולהוביל את הצופה למסע אל מחוזות חשובים בעבורו. אני מודה מעומק הלב לליאור על הרצאותיו המעולות ומצפה לעוד רבות.

      אורנה אנגל - מורה לאומנות ומחנכת

      ליאור מביא מסר חשוב, אולי החשוב ביותר שניתן להביא: "הייה אתה, בדיוק כמו שאתה." החיבור של ליאור לדמויות שהוא מספר עליהן מתגלה במהלך ההרצאה, והוא נוגע ללב ומשעשע כאחד.

      לירי שדמי - יועצת חינוכית ומלווה ילדים עם צרכים מיוחדים

      אני מלאת התפעלות מהדרך שלך לעבוד עם הנערה הזאת גם במתמטיקה וגם בפן ההתנהגותי והמוסרי. תבורך.

      אביגיל אורן - מורה למתמטיקה בחינוך הרגיל והמיוחד

      ליאור הוא נכס. כשליאור לוקח מקרה לידיו הוא נותן את הנשמה ואינו חוסך שמץ של מאמץ. הוא מתייחס לכל מקרה כאילו הוא במרכז עולמו.
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי