מעוניינים באוירת לימודים שונה ורגועה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    ביטחון עצמי אמיתי, ביטחון עצמי מבוסס – הזכות להיפגע, הזכות לכעוס

    ביטחון עצמי מבוסס לעומת אשליית ביטחון עצמי:

    מישהי העלתה פוסט בקבוצת פייסבוק של בעלי עסקים, ובו קָבְלָה על כך שמעתיקים ממנה רעיונות ומשפטים שלמים. חלק קטן מהתגובות היו של אנשי חוק ומשפט – מסתבר שמדובר בעבירה, הפרת זכויות יוצרים, זו עילה לתביעה ובתי המשפט מתייחסים לכך ברצינות. טוב וחשוב לדעת.

    בהמון תגובות אחרות, ניסו לעודד את הכותבת:
    "איזו מחמאה! זה אומר שמה שאת עושה – מצוין!"; "גם אני ראיתי שהעתיקו ממני – חייכתי חיוך גדול וטפחתי לעצמי על השכם: אני שווה!!!"; מישהו אף סיפר שהעתיקו ממנו הרצאה שלמה – "יופי, סימן שההרצאה שלי מעולה!".

    אני מבין את המגיבים, ובאמת יפה שהם רוצים לעודד את הכותבת, שעברה חוויה כל כך לא נעימה – אבל… מה שהם כתבו, זו אשליה ושקר עצמי, שמאפיינת אנשים שהביטחון העצמי שלהם איננו מבוסס. קודם כל אבהיר: אין לי כל כוונה להתנשא מעל אנשים כאלה – האדם בעל הביטחון העצמי המבוסס איננו חושב שהוא טוב יותר ממישהו אחר.

    האדם בעל הביטחון העצמי המבוסס אינו טוב יותר מחבריו בעלי הביטחון העצמי הלא-מבוסס, אך הוא נבדל מהם בכמה דברים, וביניהם: אין לו צורך להשלות את עצמו, והוא אינו מחפש מחמאות וחיזוקים מאנשים לא ראויים. מרצה יקר: אם אתה רוצה להיות בטוח שההרצאה שלך מעולה, שאל אנשים שאתה מעריך את דעתם. בדוק שאתה נותן ערך אמיתי בהרצאתך ושאתה מעביר אותה באופן חי ומסקרן. אל תשליך את כל יהבך על איזה רמאי עלוב, כאילו "אם הוא חושב שזה טוב – אז זה טוב!".

    מגיבה יקרה שחייכה חיוך גדול וטפחה לעצמה על השכם – את יכולה להרשות לעצמך להרגיש מורת-רוח ולהתעצבן. מה יש, מגיע לך להרגיש מה שאת מרגישה באמת. אם את משקיעה בתכנים שלך, יוצרת אותם מתוך ידע וניסיון ואהבה ורצון לתרום ולתת ערך – את יכולה לחייך חיוך גדול ולטפוח לעצמך על השכם. את בהחלט שווה ואף יותר מכך. ולגבי ההעתקה: יש כלים משפטיים להתמודד עם זה.

    אבל נניח שאין כלים משפטיים – אני לא מבין בזה ולא יודע עד כמה זה אפשרי, אבל נניח שהמעתיק עשה זאת באופן מתוחכם, אי אפשר להוכיח וכו' – מה אז? האם לא עדיף לאמץ גישה אופטימית, מאשר סתם להיות מתוסכל? רבים מאיתנו מתפקדים הרבה פחות טוב כשאנו מתוסכלים, ובכלל – למה להרגיש רע? לא עדיף לשקר לעצמך קצת לפעמים?

    כאן אנו מגיעים לעיקרון חשוב בשיטת רבדים: עיקרון ההסתייגות. האדם בעל הביטחון העצמי המבוסס אמנם יודע שזאת אשליה, אבל ייתכן שהוא יבחר לעשות זאת ולומר לעצמו: לא נורא, אז גם המעתיק עלוב הנפש חושב שמה שאני עושה זה טוב. שימו לב להבדל: לא "סימן שאני שווה" אלא עוד סימן לכך שאני טוב ואיכותי.

    רוצים ללמוד באווירה אחרת?

    השאירו פרטים ונחזור בהקדם:


      הממליצים שלנו

      איריס סמליאן - אמא של אורן ובן

      ליאור דגן מורה מיוחד. מצליח לגרום גם לתלמיד שמאמין שהוא שונא ללמוד, לגלות בתוכו את הסקרנות ואת הרצון להבין. אני מאושרת שבחרתי בו כמורה לילדיי.

      רונית ל.

      ליאור בנה תכנית לימודים לבני ובהדרכתו ובתמיכתו, שכללה זמן מעבר לשיעורים, בני ניגש ליחידה הראשונה במתמטיקה ולאחריה ליחידה השנייה, וכן לשתי יחידות בלשון, והצליח בבחינות. ללא ליאור, בני היה ממשיך להאמין שמתמטיקה הינה מעבר ליכולותיו – ליאור עזר לו להאמין בעצמו וביכולותיו.

      איתי בראונשטיין - סטודנט באוניברסיטת ת"א

      ליאור עזר לי מאוד בשיעורים הפרטיים במהלך הסמסטר, שהתבצעו בעזרת תוכנת הסקייפ, ללמוד את החומר מרמה של חוסר הבנה כמעט מוחלט לרמה שאפשרה לי לעבור את המבחן במועד א'.

      אסנת טרנוס - מאמנת אישית, אמא של גיל

      מחוויה אישית מביקור אצל ליאור עם הבת שלי, אני יכולה להעיד על שיעור מצחיק ומעורר סקרנות. זו הייתה חוויה אחרת שונה מעוררת ובהחלט מלאת הומור וכיף גדול! ואנחנו למודי ניסיון עם דרכים אחרות. אני יכולה רק לומר בצער: חבל שלא פגשנו אותך הרבה לפני - הרבה תסכול היה נחסך מאיתנו.

      לימור פרידמן - ספרנית ומורה לפסנתר ומוסיקה בבית ספר תיכון

      הדילמות מוצגות ע'י ליאור בכישרון רב, בסיפורים שניתן להזדהות ולהתמגנט בקלות עם גיבוריהם. בכל הרצאה הצופה מצטייד בתובנות שעשויות לחולל שינוי משמעותי בהמשך דרכו בחיים. ניכר כי נעשתה הכנה רבה וחשיבה עמוקה בדרך ההגשה וכן רצון אדיר לסייע ולהוביל את הצופה למסע אל מחוזות חשובים בעבורו. אני מודה מעומק הלב לליאור על הרצאותיו המעולות ומצפה לעוד רבות.

      אורנה אנגל - מורה לאומנות ומחנכת

      ליאור מביא מסר חשוב, אולי החשוב ביותר שניתן להביא: "הייה אתה, בדיוק כמו שאתה." החיבור של ליאור לדמויות שהוא מספר עליהן מתגלה במהלך ההרצאה, והוא נוגע ללב ומשעשע כאחד.

      לירי שדמי - יועצת חינוכית ומלווה ילדים עם צרכים מיוחדים

      אני מלאת התפעלות מהדרך שלך לעבוד עם הנערה הזאת גם במתמטיקה וגם בפן ההתנהגותי והמוסרי. תבורך.

      אביגיל אורן - מורה למתמטיקה בחינוך הרגיל והמיוחד

      ליאור הוא נכס. כשליאור לוקח מקרה לידיו הוא נותן את הנשמה ואינו חוסך שמץ של מאמץ. הוא מתייחס לכל מקרה כאילו הוא במרכז עולמו.
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי