מעוניינים באוירת לימודים שונה ורגועה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    למידה וביטחון עצמי

    הקשר בין למידה לביטחון עצמי במובנו הרחב – כגון ביטחון של האדם ביכולתו לחשוב באופן עצמאי, או האופן שבו ילד מתייחס לרגשותיו ולמחשבותיו. לתהליכים לימודיים שהילד עובר, כמו גם לאירועים אנקדוטליים לכאורה "קטנים", יש מקום נכבד בבניית ביטחון עצמי או בהריסתו.


    איך תלמיד נכנס לחוסר אונים, ומה אנו יכולים לעשות

    איך תלמיד עלול להגיע למצב של חוסר הבנה מוחלט לגבי חומר שהוא בהחלט מסוגל להבינו ולהתמודד עמו? התהליך ההרסני מובהר במפורט במאמר זה. הדברים מוצגים בהקשר לשיעור לשון, אך כמובן שהם עלולים להתרחש בכל שיעור. בסוף המאמר מוצגות הדרכים להימנע מכך ולהעצים את התלמיד.

    איך תלמיד שלמד את החומר, ותרגל, נקלע לחוסר אונים

    מדוע התלמידים בבריטניה עמדו חסרי אונים מול שאלה פשוטה בהסתברות? מאמר זה מבהיר כיצד תלמיד שלמד את החומר ופתר המון תרגילים עלול להיכנס למצב של חוסר אונים וחוסר תפקוד מוחלט. עוד מוצגות בבהירות הגישה והשיטה שמאפשרות לתלמיד להפעיל את הידע שלו ולהצליח.

    השלב הראשון בהידרדרות הביטחון העצמי: הוא אמר משהו לפרח, הפרפר הזה, לא?

    שלב ראשוני בתהליך שמביא ילד למצב שהוא מייחס חשיבות אפסית ליכולותיו ולמאמציו. הדברים חשובים במיוחד עבור מורים בבית הספר היסודי.

    אוצר מילים, תחביר, ביטחון עצמי וגיאומטריה

    לשון, מתמטיקה – בעיקר גיאומטריה – ובניית ביטחון עצמי – התחומים הללו משולבים זה בזה. אם כמורים למתמטיקה (למשל) נהיה מודעים למושגים לשוניים ולהשפעתם, נוכל לגלות נקודות נפילת-ביטחון אצל התלמידים, ונוכל לנהל את ההוראה כך שתשתלב בבניית הביטחון של תלמידינו.

    רוצים ללמוד באווירה אחרת?

    השאירו פרטים ונחזור בהקדם:


      הממליצים שלנו

      איריס סמליאן - אמא של אורן ובן

      ליאור דגן מורה מיוחד. מצליח לגרום גם לתלמיד שמאמין שהוא שונא ללמוד, לגלות בתוכו את הסקרנות ואת הרצון להבין. אני מאושרת שבחרתי בו כמורה לילדיי.

      רונית ל.

      ליאור בנה תכנית לימודים לבני ובהדרכתו ובתמיכתו, שכללה זמן מעבר לשיעורים, בני ניגש ליחידה הראשונה במתמטיקה ולאחריה ליחידה השנייה, וכן לשתי יחידות בלשון, והצליח בבחינות. ללא ליאור, בני היה ממשיך להאמין שמתמטיקה הינה מעבר ליכולותיו – ליאור עזר לו להאמין בעצמו וביכולותיו.

      איתי בראונשטיין - סטודנט באוניברסיטת ת"א

      ליאור עזר לי מאוד בשיעורים הפרטיים במהלך הסמסטר, שהתבצעו בעזרת תוכנת הסקייפ, ללמוד את החומר מרמה של חוסר הבנה כמעט מוחלט לרמה שאפשרה לי לעבור את המבחן במועד א'.

      אסנת טרנוס - מאמנת אישית, אמא של גיל

      מחוויה אישית מביקור אצל ליאור עם הבת שלי, אני יכולה להעיד על שיעור מצחיק ומעורר סקרנות. זו הייתה חוויה אחרת שונה מעוררת ובהחלט מלאת הומור וכיף גדול! ואנחנו למודי ניסיון עם דרכים אחרות. אני יכולה רק לומר בצער: חבל שלא פגשנו אותך הרבה לפני - הרבה תסכול היה נחסך מאיתנו.

      לימור פרידמן - ספרנית ומורה לפסנתר ומוסיקה בבית ספר תיכון

      הדילמות מוצגות ע'י ליאור בכישרון רב, בסיפורים שניתן להזדהות ולהתמגנט בקלות עם גיבוריהם. בכל הרצאה הצופה מצטייד בתובנות שעשויות לחולל שינוי משמעותי בהמשך דרכו בחיים. ניכר כי נעשתה הכנה רבה וחשיבה עמוקה בדרך ההגשה וכן רצון אדיר לסייע ולהוביל את הצופה למסע אל מחוזות חשובים בעבורו. אני מודה מעומק הלב לליאור על הרצאותיו המעולות ומצפה לעוד רבות.

      אורנה אנגל - מורה לאומנות ומחנכת

      ליאור מביא מסר חשוב, אולי החשוב ביותר שניתן להביא: "הייה אתה, בדיוק כמו שאתה." החיבור של ליאור לדמויות שהוא מספר עליהן מתגלה במהלך ההרצאה, והוא נוגע ללב ומשעשע כאחד.

      לירי שדמי - יועצת חינוכית ומלווה ילדים עם צרכים מיוחדים

      אני מלאת התפעלות מהדרך שלך לעבוד עם הנערה הזאת גם במתמטיקה וגם בפן ההתנהגותי והמוסרי. תבורך.

      אביגיל אורן - מורה למתמטיקה בחינוך הרגיל והמיוחד

      ליאור הוא נכס. כשליאור לוקח מקרה לידיו הוא נותן את הנשמה ואינו חוסך שמץ של מאמץ. הוא מתייחס לכל מקרה כאילו הוא במרכז עולמו.
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי