מעוניינים באוירת לימודים שונה ורגועה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

    המלצות מטעם אנשי חינוך

    המלצות וחוות דעת של אנשי חינוך ובעלי תפקידים על ליאור דגן –

    לימוד בשיטת רבדים

    יהל גולן (2024)

    מורה מומחית בהוראה מתקנת ואסטרטגיות למידה

    אני רוצה להמליץ בחום על ליאור דגן.

    פניתי אל ליאור מספר פעמים כדי להתייעץ לגבי עבודה עם תלמידים שלי מההיבט הרגשי.
    ליאור ידע תמיד לשאול את השאלות הנכונות, להאיר צדדים שלא הייתי מודעת אליהם לפני כן ולהדריך אותי כיצד לדבר עם עם ההורים והמורים של כל תלמיד.

    יש לליאור את היכולת לראות לעומק מעבר למילים
    ובזכותו הצלחתי להתגבר על חסמים של תלמידים, לחזק את תחושת הביטחון שלהם ולתווך את הקושי הקיים ואת החוזקות שלהם לסביבה.

    תודה רבה ליאור.


    לירי שדמי 052-5671033 (2023 ,2018)

    יועצת חינוכית, מורה ומחנכת לילדים לקויי למידה ובעלי צרכים מיוחדים בחינוך האנתרופוסופי, בעלת ניסיון של כשלושים שנה

    אני נעזרת בליאור עם ילדים שמתקשים בקריאה, בחשבון, בלהיות בכיתה, ב-"להתאפס על עצמם". אחרי תקופה, בדרך כלל לא ארוכה, פתאום אני שומעת מהמורים שלהם, מההורים שלהם: "וואוו, איזה שינוי!", "אני לא מכירה את הילד שלי". או שמורה אומר לי: "הוא יושב בכיתה, הוא לומד, הוא מבין – איך זה קרה?!"

    כל השנים שאני שולחת ילדים לליאור – המון שנים – הם תמיד חוזרים עם פידבקים מצוינים. הילדים מתחזקים בכל המובנים, גם בלמידה וגם בביטחון העצמי, ה- well-being שלהם מתחזק. (2023)

    בעקבות שמיעת הקלטת שיעור של ליאור דגן עם נערה מהחינוך המיוחד (באישור הנערה והוריה):

    אני מלאת התפעלות מהדרך שלך לעבוד עם הנערה הזאת גם במתמטיקה וגם בפן ההתנהגותי והמוסרי. תבורך. (2018)


    תמר נחשון (2023)

    פסיכולוגית, בעלת ניסיון של שנים בעבודה עם בני נוער

    ליאור אני מבקשת להביע את הערכתי והתפעלותי על שיטת הלימוד הייחודית שפיתחת.

    כפסיכולוגית במקצועי התרשמתי לראות את עזרתך לנער שאני מכירה, להתכונן לבחינת בגרות גם בלשון וגם במתמטיקה בשילוב בניית ביטחון עצמי. היכולת לזהות במהלך השיעורים את נקודות התורפה ואת החוזקות, מרשימה מאוד. בנוסף היה מרגש ביותר לפגוש את המסירות והאכפתיות הגבוהות שלך. אתה מורה ייחודי ונדיר במחוזותינו.


    רות ולרי אטלן (2019 ,2018)

    מדריכת הורים, מאבחנת דידקטית, מדריכה פדגוגית מחוזית חנ"מ, מדריכת גננות ורכזת, יו"ר ועדות רב מקצועיות, נציגת פיקוח בוועדות זכאות ואפיון

    ממליצה בחום! ליאור דגן עוסק בחינוך על כל רבדיו, מתוך תפיסה רחבת-היקף שלא נראתה. ראייה רב מערכתית שנשקפת בעבודה ייחודית מותאמת, הרואה את האדם כשלם. בעבודתי בחינוך זה שנים רבות אוכל לתת את חוות דעתי והערכתי – ליאור הוא אחד האנשים שמצליחים ללמד מתוך תפיסה מערכתית וכבוד האדם. שיטה שמובילה ללמידה משמעותית מהותית ולהפנמת ערכים. לצפייה בדברים במלואים לחצו כאן. (2019)

    ליאור, הדרך שאתה רואה את הילד מביאה לשינוי מהותי ומשמעותי. מהותי, בשל התפיסה הכוללת והמערכתית. ובנוסף בזכות העין החדה שלך, שמצליחה להגיע לרזולוציה לצורך הבחנה בין סיבות לבין תוצאות. עבודתך מניבה חינוך משמעותי בשל היכולת ליצור שינוי המספק השלכות לחיים. ללא ספק זו הדרך שילד המתקשה בלימודים, ובעל קשיים רגשיים, יוכל להערך בה מחדש עם הערכה עצמית מחודשת. לקריאת הדברים במלואם, כתגובה בפוסט מפתיע וקורא תיגר של ליאור – לחצו כאן. (2018)

    הייתי מרותקת ממש לאיך שאתה מספר. למסרים המוסריים, למשמעות שנוגעת, למסקנות הנדרשות, לסקרנות שנגרמת, לזיכרון שנתבקש, למילים ולביטויים העשירים, לשאילת שאלות, למיזוג בין החלקים, ליחס של כבוד והעצמה. {בעקבות צפייה בשיעור באמצעות סיפור} (2018)


    אביגיל אורן (2019 ,2018)

    מורה למתמטיקה, בעלת ניסיון של שנים בעבודה עם לקויי למידה; avigi_avi@yifat.org.il

    ליאור הוא נכס. כשליאור לוקח מקרה לידיו הוא נותן את הנשמה ואינו חוסך שמץ של מאמץ. הוא מתייחס לכל מקרה כאילו הוא במרכז עולמו. (2019)

    מבחינת הייחוד והערך של האבחון – אין שני לו. ומבחינת הערך של השיעורים עם ליאור – אין בכלל מה להשוות לכל שיעור פרטי אחר. {הערה: במושג "האבחון" אביגיל אורן מתכוונת לאמבּ"ר: אבחנה ייחודית בשיטת רבדים.} (2018)


    אלה דורפמן אזולאי (2018)

    elladorfmana@gmail.com מורה ומחנכת כיתות חינוך מיוחד (על-יסודי)

    לאורך שנות עבודתי כמחנכת למדתי לסמוך מאוד על יכולות האבחון והזיהוי המאוד מדויקות של ליאור לגבי קושי/לקות למידה של תלמידים שפגש. תובנותיו סייעו לי לדייק את העזרה והתמיכה להן נזקקו התלמידים. אלו מהם שהתמזל מזלם, זכו לעבודה עם ליאור. עבודה זו שיפרה משמעותית את הבנת החומר וההבנה בכלל.

    העבודה עם ליאור תמיד הייתה מאוד מיטיבה ומקדמת. תגובות של תלמידים:

    "למה לא למדנו אתו לאורך כל השנים", "יש העידן שלפני ליאור וזה שאחריו", כשפגשתי את ליאור התחלתי להבין"…

    אחד התלמידים שלנו הגיע לתיכון כשאינו יודע קרוא וכתוב. כל פנייה מצד מורה להקריא גרמה לו למבוכה ולרצון "לקבור את עצמו ולהיעלם". עבודה פרטנית עם ליאור הניבה תוצאות מדהימות. לאחר חצי שנה הוא התנדב להקריא בפני הכיתה בגאווה. המילים שכתב הפכו מובנות ואותו תלמיד הצטרף לכלל השכבה ביכולת הבסיסית שאנו לוקחים כמובנת מאליה בשלב הזה של החיים.


    ארי גל (2018)

    מורה להיסטוריה ולאזרחות, בעל ניסיון רב בעבודה עם נוער בסיכון,

    מנהל מרכז למידה מטעם פרויקט "המחצית השלישית"

    ליאור הציג בקיאות ושליטה מקסימלית בתחום הלשון, והעשיר את תלמידיו בידע הכללי הרב שלו. הצליח ליצור קשרים טובים עם תלמידיו ולקדם אותם מעל ומעבר ליכולות שהציגו. לליאור ערך מוסף הרבה מעבר למורה הסטנדרטי. בעזרת שיטות, רעיונות ויצירתיות, מצליח ליאור להחדיר בתלמידיו את היכולת להאמין בעצמם וביכולת שלהם להצליח, במיוחד בתלמידים שחוו בעיקר כישלונות. ליאור מצליח לזהות, להבין ולנתח את המצב של תלמידיו ולמצוא עבורם פתרונות יצירתיים מחוץ לרעיונות הסטנדרטיים הקיימים במערכת.

    ליאור מגלה רגישות לתלמידיו ולמצבם, מעבר למצבם הלימודי ומגלה אכפתיות וסימפטיה כלפיהם תוך הצבת גבולות ויעדים ישימים וברי ביצוע עבורם.

    לי, כאיש חינוך, כמנהל וכאדם, אין ספק שליאור מהווה אישיות חינוכית מהשורה הראשונה. אין לי ספק שאני וכל אחד אחר ייצא נשכר מעבודה עם ליאור. להמלצה המלאה לחצו כאן.


    שלומית רז (2013)

    בעלת תעודה בהעשרה אינסטרומנטלית

    מטעם המכון לכושר הלמידה מיסודו של פרופ' פוירשטיין

    זכיתי לקבל כמה שיעורי הדגמה אצל ליאור דגן במתמטיקה. שיטתו של ליאור דגן, הנעזרת רבות בהסברים מילוליים הלקוחים גם מדוגמאות שונות בחיי היום יום, מקטינה את החרדות מהמקצוע ומסייעת מאוד להבנה. להמלצה המלאה לחצו כאן.


    דליה טאובר (2010 ,2009)

    יו"ר המכון הישראלי ע"ש יאנוש קורצ'ק, מייסדת "המרכז הישראלי לגישות מאחות" ולשעבר מתאמת קד"ם לנוער עובר חוק בעמותת קד"ם-ילדים ונוער. יו"ר המכון החינוכי הישראלי ע"ש יאנוש קורצ'ק. התנדבה במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית בירושלים בתחום החינוך. מנחה תהליכי צדק מאחה בפגיעות מיניות.

    מה שליאור מציע כאן הוא, בעיני, מתנה לחיים. אם אפשר להגיע עם ילד שמוגדר על ידי החברה כ"בעייתי" למצב שבו הוא אוזר אומץ לבחון ולגלות מהו המניע להתנהגות שלו – הרי שלרוב מסתבר שהשד הבלתי ידוע הזה, שהוא צריך להתמודד איתו לחיות אתו, הוא משהו מובן, מובחן וניתן לשליטה. אי הוודאות נעשית פחות מאיימת ומפחידה. אם הוא מבין מהו הדבר שעליו הוא צריך לוותר לרוב הוא מגלה שזהו נתח מהאישיות שניתן לוותר עליו ו"להישאר בחיים". אבל בשביל להגיע לשם הוא צריך להתגבר על הפחד להתחיל בתהליך. תגובה על מאמרו של ליאור דגן "מפלצות המאדים שבתוכנו"לקריאת הדברים במלואם יש להתחבר לאתר "דה מרקר קפה".

    זאת לא הפעם הראשונה שבה אני נתקלת בכושר ההבחנה והניתוח הנדירים שלך ליאור. היכולת שלך לראות לתוך האדם מעבר לביטויי ההתנהגות החיצוניים שלו ומתוך כבוד מלא לאדם באשר הוא אדם להושיט לו יד וללכת איתו צעד אחר צעד, לתמוך בו ברגעי הנפילה ולהצביע עבורו על נקודות הכוח וההצלחה – היא יכולת נדירה. אני מברכת על היכולת הזאת שלך ועל הנכונות שלך לחלוק אותה עם כל מי שמוכן לאפשר לך ללכת איתו את כברת הדרך הזאת. בגישה שלך טמון זרע של שינוי עמוק, וכמו כל שינוי – תמיד הוא מעורר חששות. הלוואי שאנחנו כחברה נוכל להכיר בפחדים שמניעים אותנו, להתגבר עליהם ולפנות לדרכים חדשות שיהיו טובות יותר לנו ולסביבת חיינו כולה. נכתב בעקבות התוודעות לשיעורים בשיטת רבדים.

    הגישה שלך נראית חכמה, רגישה ורואה קודם כל את האדם ואת הצרכים שלו. היכולת שלך לבנות את השיעור מתוך הבנה של התהליך הרגשי שעובר על התלמיד לפני השיעור, במהלכו ואחריו – מרשימה. נכתב בהתייחס לפוסט של ליאור דגן "שיעור מצחיק בשילוב ערבית" (2009).


    איה טויסטר (2008)

    aya.toister@gmail.com

    מורה ללשון ומחנכת לשעבר בביה"ס שליד האוניברסיטה בירושלים

    איה כתבה את הדברים הבאים לאחר התייעצות עם ליאור דגן לגבי תלמיד לקוי למידה

    הדברים שלך נכונים מאוד ומאירים זוויות שלא חושבים עליהן. יש לך ראייה כוללת (מה שנקרא: "לא רק לתת ציון"…). הלוואי שכל מי שמלמד, יאמץ אפילו חלק מהחשיבה שלך וכבר יהיה יותר טוב. אתה נותן עזרה אמיתית לאלה שנזקקים לה ולא סתם הוראה לשיפור ציון כביכול. העזרה שלך היא עזרה לחיים. בברכה ממני, יישר כוח.


    שלומית אלחנני (2004)

    akipper@netvision.net.il

    מומחית להוראה מתקנת, ניהול מקרים והדרכה בתחום לקויות הלמידה, הקשב והריכוז

    לשעבר מנהלת "בית רות" – מכון לטיפול ואבחון בליקויי למידה והפרעות קשב

    ליאור גילה גמישות חשיבה ויכולת הוראה יצירתית שבאה לידי ביטוי בבניית תכניות העבודה שהביאו בחשבון את יכולות תלמידיו וצרכי השילוב שלהם בכיתתם, בחברת בני גילם, וכן בדרכי ההוראה. תלמידים ומורים שעבדו איתו בצוות מעידים כי הוא מורה מוכשר, רציני, מחויב, אחראי ומסור. להמלצה המלאה לחצו כאן.


    שרה גולדברג (2001)

    לשעבר מנהלת פרויקט "קבוצות לומדות" בקריית טבעון

    ליאור עבד כמורה לשיעורי עזר במתמטיקה, באנגלית ובלשון. ליאור מילא את תפקידו בתשומת לב, בקפדנות ובנאמנות רבה, התמסר לתלמידיו ועשה את המירב לעורר בהם מוטיבציה. ליאור גילה רגישות ביחסו לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים. הוא הקנה להם תחושת ביטחון, פיתח בהדרגה את יכולתם להתמודד עם החומר הנלמד והצליח לקדם את ידיעותיהם והישגיהם. להמלצה המלאה לחצו כאן.


    ד"ר יוסי גוטרמן (2001)

    לשעבר מנהל "רום-פרט צפון" – מכינה קדם אקדמית ייחודית ללקויי למידה בוגרים

    לליאור יכולת מקצועית מן המעלה הראשונה ומיומנות הוראה מצוינת, שבולטת בה הרגישות לדרכי חשיבתו של הלומד. בגישתו המקורית מצליח ליאור לעורר את התעניינותם ואף התלהבותם של תלמידיו במקצוע הלשון. בעבודתו מגלה ליאור רצינות ואחריות ללא דופי, ומפתח יחסים מצוינים עם תלמידיו. להמלצה המלאה לחצו כאן.


    חגית המר (2001)

    מורה ומרצה לחינוך ולפסיכולוגיה חינוכית במכללת אורנים

    התרשמתי מאוד מיכולתו לקשר בין תכנים עיוניים-תיאורטיים לבין התנסותו המקצועית-פרקטית בהוראה. ליאור לומד ועוסק בחינוך מתוך עניין רב, מוטיבציה גבוהה, אכפתיות ומעורבות. כמו כן התרשמתי מהיותו בוגר, שקול ואחראי, קשוב ורגיש לזולת. להמלצה המלאה לחצו כאן.


    שירה ברעוז (2000)

    רכזת פר"ח במכללת אורנים

    ליאור תרם ושיפר בצורה משמעותית את השגיו של תלמיד כיתה ח' אותו חנך, הן בתחום הלימודי והן בתחום החברתי רגשי. להמלצה במלואה לחצו כאן.


    לימור חלמיש (1999)

    יועצת אקדמית ומנהלת המדור לקליטת עלייה באוניברסיטת חיפה

    ליאור מסייע לסטודנטים להתמודד עם מטלות אקדמיות שונות בעיקר בתחום המזרח התיכון. שיטת הלימוד בה הוא נוקט מותאמת לצרכי הסטודנטים ומעודדת פיתוח אישי. להמלצה המלאה, ולהשפעתהּ על דרכו של ליאור, לחצו כאן.


    מיכל אבס (1999)

    אז – רכזת פר"ח באוניברסיטת חיפה; היום – מרפאה בעיסוק ומטפלת באומנות.

    ליאור חנך ילד יתום משני הוריו, עם קשיים לימודיים, חברתיים ורגשיים. ליאור חנך במסירות רבה, באכפתיות בולטת, תוך כדי הפגנת רגישות, הבנה ויצירתיות אף מעבר לנדרש. אין ספק ששנת חונכות זו תרמה מאוד לילד לשיפור בהרגשתו ומצבו. להמלצה המלאה, ולסיפור המיוחד ומעורר התקווה של ליאור וילד הפר"ח, לחצו כאן.

    רוצים ללמוד באווירה אחרת?

    השאירו פרטים ונחזור בהקדם:


      הממליצים שלנו

      איריס סמליאן - אמא של אורן ובן

      ליאור דגן מורה מיוחד. מצליח לגרום גם לתלמיד שמאמין שהוא שונא ללמוד, לגלות בתוכו את הסקרנות ואת הרצון להבין. אני מאושרת שבחרתי בו כמורה לילדיי.

      רונית ל.

      ליאור בנה תכנית לימודים לבני ובהדרכתו ובתמיכתו, שכללה זמן מעבר לשיעורים, בני ניגש ליחידה הראשונה במתמטיקה ולאחריה ליחידה השנייה, וכן לשתי יחידות בלשון, והצליח בבחינות. ללא ליאור, בני היה ממשיך להאמין שמתמטיקה הינה מעבר ליכולותיו – ליאור עזר לו להאמין בעצמו וביכולותיו.

      איתי בראונשטיין - סטודנט באוניברסיטת ת"א

      ליאור עזר לי מאוד בשיעורים הפרטיים במהלך הסמסטר, שהתבצעו בעזרת תוכנת הסקייפ, ללמוד את החומר מרמה של חוסר הבנה כמעט מוחלט לרמה שאפשרה לי לעבור את המבחן במועד א'.

      אסנת טרנוס - מאמנת אישית, אמא של גיל

      מחוויה אישית מביקור אצל ליאור עם הבת שלי, אני יכולה להעיד על שיעור מצחיק ומעורר סקרנות. זו הייתה חוויה אחרת שונה מעוררת ובהחלט מלאת הומור וכיף גדול! ואנחנו למודי ניסיון עם דרכים אחרות. אני יכולה רק לומר בצער: חבל שלא פגשנו אותך הרבה לפני - הרבה תסכול היה נחסך מאיתנו.

      לימור פרידמן - ספרנית ומורה לפסנתר ומוסיקה בבית ספר תיכון

      הדילמות מוצגות ע'י ליאור בכישרון רב, בסיפורים שניתן להזדהות ולהתמגנט בקלות עם גיבוריהם. בכל הרצאה הצופה מצטייד בתובנות שעשויות לחולל שינוי משמעותי בהמשך דרכו בחיים. ניכר כי נעשתה הכנה רבה וחשיבה עמוקה בדרך ההגשה וכן רצון אדיר לסייע ולהוביל את הצופה למסע אל מחוזות חשובים בעבורו. אני מודה מעומק הלב לליאור על הרצאותיו המעולות ומצפה לעוד רבות.

      אורנה אנגל - מורה לאומנות ומחנכת

      ליאור מביא מסר חשוב, אולי החשוב ביותר שניתן להביא: "הייה אתה, בדיוק כמו שאתה." החיבור של ליאור לדמויות שהוא מספר עליהן מתגלה במהלך ההרצאה, והוא נוגע ללב ומשעשע כאחד.

      לירי שדמי - יועצת חינוכית ומלווה ילדים עם צרכים מיוחדים

      אני מלאת התפעלות מהדרך שלך לעבוד עם הנערה הזאת גם במתמטיקה וגם בפן ההתנהגותי והמוסרי. תבורך.

      אביגיל אורן - מורה למתמטיקה בחינוך הרגיל והמיוחד

      ליאור הוא נכס. כשליאור לוקח מקרה לידיו הוא נותן את הנשמה ואינו חוסך שמץ של מאמץ. הוא מתייחס לכל מקרה כאילו הוא במרכז עולמו.
      חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי